Nov 13, 2013

Momentum Anand Tarafında

Satranç Dünya Şampiyonası Hindistan’da devam ediyor. Üçüncü maç ile birlikte, nihayet gerilim, kan, gözyaşına benzer birşeyler görebildik. Anand bir ara insiyatifi ele aldı maçta, ancak ne yazık ki sonuca ulaşamadı ve ters renkli fil finali beklendiği gibi beraberlikle bitti. İyi maç oldu.

Satrançta beraberlik özellikle üst seviyelerde normal bir durum, ancak, ilk iki maçtaki gibi vakıasız maçlar satrancın ölümüne yol açacak diye korkuyorum. Carlsen’in Af3, g3, Fg2 filan gibi açılış-hazırlığını-boşa-çıkarmayı-amaçlayan sıkıcı hamleleri  devam edecek mi? Göreceğiz.

Durum Anand lehine 1.1 iken (satranç yazılım değerlendirmesi), Carlsen’in beden dili ne kadar stres altında olduğunu gösteriyordu. Bunu fotoğraf olarak da paylaşıyorum. Anand gibi tecrübeli değil, çok da genç bir insan, kolay değil bütün bu sahne ışıkları altında oynamak…

Bu arada, basın toplantısında ne kadar çok Kasparov sorusu geldi! Birkaç yere girmesine izin verilmemiş filan... Adamın varlığı da yokluğu da olay. “Bir satranççıda katil içgüdüsü olmalı” sözünden bu yana ona olan saygım az. Ancak, bir oyuncu olarak, elbette bir efsane ve ona saçma resmi zorluklar çıkarılmasını anlayamıyorum.


Dostlar, artık Anand’ı destekliyorum, işte böyle de çabuk taraf değiştiririm! Sebebini açıklıyorum : hem daha iyi ve enerjik oynuyor, hem de basın toplantısında insanlara insan gibi davranıyor. 

2 comments:

  1. Merhaba Hakkı,

    Yazılarından yeni haberdar oldum ve zevkle okudum. Satranç Okulu'nda da paylaşmak isterim.

    Eğer Kasparov'a saygını kaybedeceksen çok geçerli bir sebep var. Shirov ile Kramnik maçının galibi ile şampiyonluk maçı yapacağım dedi. Maçı Shirov kazandı. Sonra da Kasparov, sponsor bulamadı, maçımıza ilgi olmaz diye Shirov ile değil de Kramnik ile maç yaptı. Oh olsun, saonra da maçı kaybetti ve Kramnik rövanş vernedi!

    "Satranççı da katil içgüdüsü olmalı"da kasdedilen sen, ben değiliz. "Dünya Şampiyonu olacak satranççı da katil içgüdüsü olmalı" demek istiyor. Yoksa Kasparov 2600'lük oyuncuları bile adamdan saymıyor :)

    Kasparov'un şu yorumu ise ilginç: "Genç olan oyuncu sakin konumlar yaratmak isterken, yaşlı olan karışıklıklara girmek istiyor. Az rastlanır bir şey"

    ReplyDelete
  2. selim merhaba, paylasirsan cok sevinirim. umarim senin icin de hersey yolundadir. evet, dediklerin cok dogru, o shirov olayi cok buyuk ayipti, ama sponsorlar istedi kramnik'i, dedigin gibi...son yorumu da ilgincmis...cok spekulatif bir adam, o nedenle ilaveten ilgi cekiyor. gorusmek / yazismak dilegiyle.

    ReplyDelete